Päivän v*tutuskäyrä vetää täysillä jossain tuolla pilvenhattaroiden yläpuolella...

Tapahtui tänä aamuna: Iloiseksi "yllätykseksi" posti toi kutsukortin exän pikkusiskon ylioppilasjuhliin. Nähtiin muutama viikko sitten kaupungilla kun neiti kysy, että tuunko juhliin, vastasin silloin että tottakai jos kutsu postin mukana saapuu. Hän myös kyseli minun ja veljensä nykyisistä väleistä, johon totesin että tietääkseni kaikki on ihan ok... Kilttinä tyttönä kuitenkin pistin exälle viestiä (yritin eka soittaa, mutta eipä tuo vastannut), että onko ok sille jos tuun juhliin, ettei sitten saa hirveetä slaakia kun näkee mut kahvipöydässä. Vastauksena sain viestin että hänen mielestään on erittäin epäkorrektia jos saavun paikalle. No kun siten kyselin tarkemmin miksi niin vastaukset olivat hyvin epämääräisiä. No sitten soitin vielä sille siskolle ja kyselin, että olisko mahdollista tulla sillon illalla kun suurinosa sukulaisista on lähtenyt tai vaikka edellisenä päivänä auttamaan järjestelyissä... Siskolle kelpaa exälle ei...

Mua lähinnä kummastuttaa koko hommassa se, että ollaan exän siskon kanssa oltu tekemisissä kokoajan sen jälkeen kun exästä erosin. En mä sinne juhliin menisi exän exänä vaan sen siskon kaverina... Mutta se ei ilmeisesti mee sille jotenki jakeluun. Olisin ilmeisesti tosi paha ihminen, kun haluan juhlia hänen siskonsa=minun ystäväni ylioppilasjuhlia... Kaiken huipuksi exä ei suostu puhumaan mun kanssa puhelimessa, vastaa kyllä tekstiviesteihin ja käskee laittaa sähköpostia... Mitäköhän niin pahaa mä oon tehny miehelle joka on pettäny mua mun kaverin kanssa, että ei voi puhua mun kanssa? No toki mä jätin sen, mutta silti musta on leivottu tossa sopassa se paha ihminen... Jopa suurinosa meijän yhteisistä kavereista on sitä mieltä että mä oon tässä sopassa se paha osapuoli koska jätin sen, niitä ei tunnu kiinnostavan se ollenkaan kuinka rikki mä sillon joskus menin sen pettämisen takia.

Kaiken huippu tässä on se, että vielä pitkään sen jälkeen kun me oltiin erottu, se olisi halunnut olla mun vanhempien ja mun veljen kanssa tekemisissä. Mun puolesta olisi kyllä saanutkin olla, velipoika vaan tais lopettaa yhteydenpidon siihen, kun kerroin mitä exä oli mulle tehny... Vanhemmistani en tiedä, ovatko vielä sen kanssa yhteyksissä tai tietävätkö sen mua pettäneen.

No ei sillä mitään merkitystä ole että en ole exän kanssa oikeen missään tekemisissä, mua vaan kyrsii se että hän yrittää pilata mun ja hänen siskonsa ystävyyden tälläsellä skeidalla. Toki olis hienoa jos kaikki vois olla ystäviä kaikkien kanssa, usein tälläsissä tilanteissa homma vaan ei mene niin.

Minkä takia muuten yleensä ihmiset eivät ole väleissä entisten surustelukumppaniensa kanssa? Toki on poikkeuksia, mutta ei yleensä...