Mä soitin tänään Femedaan ja keskustelin sen ajanvaraustädin kanssa tosta mein vaavista ja siitä, että ei varsinaisesti olla nyt seurannassa, mutta et neuvolassa käskivät seurata SF-mittaa erityisen tarkkaan. Ja siitä, että haluisin jonkun toisen lääkärin mielipiteen vauvan koosta, kun jäi niin epävarma olo tosta kunnan tarjoomasta rakenneultrasta. Kyselin 4D:n ja tavisultran (2D) eroja niin kustannuksen ku muultakin osalta. Toki täti sanoi, että 4D:llä saa tarkempia tietoja, mutta myöskään hintaero ei ollu mikään järin suuri, se olis sellasen 30-40€ kalliimpi. Mä sanoin jo päivällä A:lle puhelimessa, että jos hintaero on jotain100€:n luokkaa, ni sit varaan sen halvemman, mut jos ero on pienempi ni sit otetaan kalliimpi vaihtoehto.

Kahen viikon päästä päästään siis kattelemaan masuvauvaa uudestaan ja suomen johtavalle 4D-ultralääkärille, Bruno Cacciatorelle... Mä luulen että kauiten suomessa 4D-ultrauksia tehnyt lääkäri on omiaan rauhottelemaan mua.

Kaikesta tästä jännästä huolimatta mä päätin tilata mulle ja miehen siskolle (jonka LA on joku 2½kk ennen mua) Bola-korut.

Vauva kuulee Bolan helinän kohtuun n. raskausviikolta 20 lähtien. Ääni rauhoittaa vauvaa myös syntymän jälkeen ja koru toimii imetyskoruna, jota vauva voi sormeilla rinnalla ollessaan.

Tosin erilaiset, ettei pöllitä vahingossa toistemme omia ;)

Kälylle tällänen ja mulle tällänen.